The Symbolic Concepts of Earth, Water, Wind and Fire to Create contemporary Jewelry  for Homosexual  The Symbolic Concepts of Earth, Water, Wind and Fire to Create contemporary Jewelry  for Homosexual 

Main Article Content

Natawan Nartwaranon
Pakamas Suwannipa
Puvasa Ruangchewin

Abstract

          The research aims to study and analyze social and cultural elements. that represents the identity and needs of the LGBT alternative gender, specifically the MSM group. Analyze the relationship between design and lifestyle. Consumption behavior, tastes, and creation of unique contemporary jewelry designs. Promote aesthetic value Promote social values Create mental value According to the needs of the MSM group and in response to the economic value of Thailand's jewelry market. Methods for conducting qualitative research in the arts using the science base in the arts Creative artistic practice is a key component of research studies. The results of the research found that social and cultural elements express the identity of gay people. LGBT group of gay men. There is a relationship between the design and the lifestyle, consumption behavior, and tastes. There will be a relationship with the MSM group and found that the products of designs used as decorations for the MSM group It will be a brand that supports contemporary society. The output of the design work will be beneficial, have aesthetic, social, and psychological value according to the needs of the MSM group and respond to the economic value of the jewelry market of Thailand. 

Article Details

How to Cite
Nartwaranon, N., Suwannipa, P., & Ruangchewin, P. (2024). The Symbolic Concepts of Earth, Water, Wind and Fire to Create contemporary Jewelry  for Homosexual : The Symbolic Concepts of Earth, Water, Wind and Fire to Create contemporary Jewelry  for Homosexual . RATANABUTH JOURNAL, 6(2), 290–307. retrieved from https://so07.tci-thaijo.org/index.php/rtnb/article/view/4912
Section
Research Article

References

กิ่งรัก อิงคะวัต. (2542). รูปแบบการดำเนินชีวิต พฤติกรรมการบริโภคและพฤติกรรมการเปิดรับสื่อของ กลุ่มชายรักชาย (เกย์) ในเขตกรุงเทพมหานคร. กรุงเทพฯ:จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.

ชุติภาส อุดมสุด. (2560) การศึกษาทัศนคติของกลุ่มชายรักชาย (เกย์) ที่มีผลต่อการเลือกซื้อเสื้อผ้าแบรนด์เนม เพื่อส่งเสริมสถานะทางสังคม. กรุงเทพฯ:มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์.

ต้นโมกข์ ปรัชญา. (2565). มานุษยวิทยา, สังคมวิทยา, สัญญวิทยา และทฤษฎีเกี่ยวกับสังคมต่าง ๆ สัญญวิทยา ความหมายของสัญญะ. สืบค้นเมื่อ 4 ตุลาคม 2565 จาก http://www gotoknow.org.

นฤพนธ์ ด้วงวิเศษ. (2560). แนวคิด ทฤษฎีเรื่องความหลากหลายทางเพศ. กรุงเทพฯ: ศูนย์มานุษยวิทยาสิรินธร (องค์กรมหาชน).

ปุรินทร์ นาคสิงห์. (2547). เกย์: กระบวนการพัฒนาเอกลักษณ์และวิถีชีวิตทางเพศ.กรุงเทพฯ:สำนักหอสมุดกลาง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์.

แพลลัส. (2549). ธาตุทั้ง 4 กับการบริหารการจัดการ. สืบค้นเมื่อ 10 สิงหาคม 2566 จาก http://www.horauranian.com/index.php?lay=show&ac=article&Id=386042&Ntype=1

เรข์ณพัศ ภาสกร, ยุบล เบ็ญจรงค์กิจ, (2555). รูปแบบการดำเนินชีวิต พฤติกรรมการบริโภคและการเปิดรับสื่อของชายรักชายในเขตกรุงเทพมหานคร. กรุงเทพฯ:จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.

วรรณรัตน์ ตั้งเจริญ. (2525). ศิลปะเครื่องประดับ. กรุงเทพฯ:สำนักพิมพ์วิฌวลอาร์ต.

วัฒนะ จูทะวิภาค. (2545). การออกแบบเครื่องประดับ. กรุงเทพฯ:สำนักพิมพ์แห่งจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.

วิรุณ ตั้งเจริญ. (2535) ศิลปะและความงาม. กรุงเทพฯ: สำนักพิมพ์ ไอเดียสโตร์.

สาคร คันธโชติ. (2529) การออกแบบผลิตภัณฑ์โลหะ. กรุงเทพฯ: สำนักพิมพ์ไอเดียสโตร์

สุทิสา โพธิสา.(2563).ร่างกายและสรรพสิ่งบนโลกนี้ คือ ดิน น้ำ ลม ไฟ.วารสารปรัชญาอาศรม.2(1),48-55.

ไสว บุญมา, นภาพร ลิมป์ปิยากร.(2551). ธาตุทั้ง 4 พิโรธ: โจทย์ที่ต้องมีคำตอบ. กรุงเทพฯ : มติชน.

อดิศราพร ลออพันธุ์สกุล, อภิญญา ศักดาศิโรรัตน์.(2559). กลุ่มบุคคลที่มีความหลากหลายทางเพศ: ตลาดเฉพาะกลุ่ม (ศักยภาพสูง) ที่ผู้ประกอบการไทยไม่ควรมองข้าม.วารสารวิชาการมหาวิทยาลัยฟาร์อีสเทอร์น,10(1),7-20.

อารี สุทธิพันธุ์. (2543). ศิลปะและพื้นที่.คณะศิลปกรรมศาสตร์ มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ.

Connie de Pelet.(2020).Louis Vuitton launch LV Volt Campaign. Retrieved September 24, 2020. From http:// www.theglassmagazine.com/louis-vuitton-launch-lv-volt-campaign/